Rabu, 20 Disember 2017

CARA UNTUK PILIH SUNBLOCK YANG BAGUS UNTUK KULIT


Assalamualaikum semua ....


Korang sume ade pakai sunblock tak untuk protect kulit korang especially tang muka tu ... 
Aku ? Dah masuk 3 series ni baru nak cari and guna dalam daily life aku ... ish ish ish 
Please jangan tiru cara saya ni ... hehehe

Well before ni baru la terfikir nak pakai konon2 nak jaga sume la kan..ecececece
Macam mana aku boleh tergerak hati nak apply sunblock , sumanya gara2 kuasa socmed, hehehe
Nak di jadikan cerita, aku ade join group The Power Of Makeup dalam facebook, well group tu sangat banyak tips berguna tau, tiap hari mesti nak usha je , tapi ade jugak la part seller jual produk depa, yang tu aku skroll laju je dengan hashtang , #taksukasilaskrolllajulaju :p lol.

Ade satu post tu yang share pasal pentingnya pemakaian sunblock ni, yes, aku haruslah baca sebab aku memang dah lama nak guna just tak tau nak pilih since hari tu aku ada nampak sis ni share tips dia, yang dia just apply sunblock je kat muka, no bedak, no foundation tapi kulit dia flawless kot ... sob sob sob..i is ...aku kena cuba ... hahaha

Okay jom cerita cara-cara nak pilih sunblock ni...selaen dari spf tu, kita kena pilih jugak yang bebas dari alkohol , paraben tu tau...kenapa gitu ?

Okay spf , menunjukkan lama mana dia bertahan 
bebas alkohol sebab kalau ade contain alkohol dia akan nampak kulit ko kusam nanti in long term 
paraben ... yes , sume dah tau kan ...nak beli any kosmetik elakkan yang ade paraben..which is not good for our skin actually .

So hari tu aku g WATSONS, dengan bantuan staff situ dia advice aku sikit2, so dia suggest aku guna brand PURE BEAUTY ni, sebab bebas alkohol, bebas paraben sume  , ni je brand yang xde alkohol masa tu , sebab brand laen rata2 ade alkohol, pangkah siap2 tau .






before beli kena baca dulu ingredient dia tau make sure xde alkohol n etc
jadilah pengguna yang bijak hehehe





Apa yang best, dia takl sticky pun, tu paling penting kita nak pakai pun macam selesa je 
so aku harap perkongsian ni dapat bantu korang la ye .... hehehe 
Oh lupa nak bagi tau harga, RM 52 tak silap aku beli hari tu...maybe kalau ade diskaun murah lagi sikit kan .




Tiada ulasan:

Catat Ulasan